הבדלים בין גרסאות בדף "טיולים לחנוכה"
שורה 36: | שורה 36: | ||
{{מסך4נייד2| | {{מסך4נייד2| | ||
− | {{תתתת|עיר דוד| | + | {{תתתת|עיר דוד|city_of_david1.jpg|בחפירות חניון גבעתי שבעיר דוד, זוהתה ב- 2015 ה"חקרא" - המצודה היוונית אל מול בית המקדש.}} |
| | | | ||
{{תתתת|מבקעת הירדן לקרן סרטבה|sartaba_far.jpg|"המבצר הנהדר בראש ההר" - אחד המרשימים שבמבצרי החשמונאים}} | {{תתתת|מבקעת הירדן לקרן סרטבה|sartaba_far.jpg|"המבצר הנהדר בראש ההר" - אחד המרשימים שבמבצרי החשמונאים}} | ||
שורה 43: | שורה 43: | ||
| | | | ||
{{תתתת|נחל שורק הררי (מערב)|Mountainy sorek west4.jpg|טיול לאוהבי הליכה בחורש, ובדרך חורבת טורה - כנראה מצודה חשמונאית עתיקה.}} | {{תתתת|נחל שורק הררי (מערב)|Mountainy sorek west4.jpg|טיול לאוהבי הליכה בחורש, ובדרך חורבת טורה - כנראה מצודה חשמונאית עתיקה.}} | ||
+ | |||
+ | }} | ||
+ | |||
+ | {{מסך4נייד2| | ||
+ | {{תתתת|נאות קדומים|neot_kdumim1.jpg|פארק תנ"כי בדרך למודיעין.}} | ||
+ | | | ||
+ | {{תתתת|גבעת תיתורה|temple_mount1.jpg|מבתי המקדש אמנם לא נותר זכר, אך החג מציין את שחרור המקדש.}} | ||
+ | | | ||
+ | {{תתתת|עתיקות במבואות מודיעין|temple_mount1.jpg|מבתי המקדש אמנם לא נותר זכר, אך החג מציין את שחרור המקדש.}} | ||
+ | | | ||
+ | {{תתתת|חורבת שר|temple_mount1.jpg|מבתי המקדש אמנם לא נותר זכר, אך החג מציין את שחרור המקדש.}} | ||
}} | }} | ||
שורה 49: | שורה 60: | ||
{{תתתת|הר הבית|temple_mount1.jpg|מבתי המקדש אמנם לא נותר זכר, אך החג מציין את שחרור המקדש.}} | {{תתתת|הר הבית|temple_mount1.jpg|מבתי המקדש אמנם לא נותר זכר, אך החג מציין את שחרור המקדש.}} | ||
| | | | ||
+ | {{תתתת|גבעת תיתורה|temple_mount1.jpg|מבתי המקדש אמנם לא נותר זכר, אך החג מציין את שחרור המקדש.}} | ||
| | | | ||
+ | {{תתתת|עתיקות במבואות מודיעין|temple_mount1.jpg|מבתי המקדש אמנם לא נותר זכר, אך החג מציין את שחרור המקדש.}} | ||
| | | | ||
+ | {{תתתת|חורבת שר|temple_mount1.jpg|מבתי המקדש אמנם לא נותר זכר, אך החג מציין את שחרור המקדש.}} | ||
+ | |||
}} | }} | ||
גרסה מ־19:50, 27 בנובמבר 2015
דף זה נמצא בעריכה. המידע שבו חלקי, וייתכן שחלו בו טעויות. אין להסתמך עליו לצורך טיול בשטח! |
טיולים ואתרי ביקור לחנוכה
חג החנוכה, שאינו נזכר בתנ"ך, מציין את מרד החשמונאים ושחרור העם משלטון יווני, החל משנת 167 לפני הספירה - תהליך ממושך שראשיתו בפרוץ המרד במודיעין ושיאו בשחרור ירושלים, אך חלפו יותר מעשר שנים עד לייצובה של יהודה העצמאית, שהתקיימה כ- 100 שנים עד להתערבות הרומאים .
החג עצמו מציין את טיהור בית המקדש וחנוכת המזבח - שיאו של המרד.
המרד פרץ במודיעין, ששמה השתמר כפי הנראה בשם הכפר אל-מידיה הסמוך למודיעין המודרנית, אך הארכיאולוגים עדיין לא הגיעו לזיהוי חד-משמעי של מקומה של מודיעין העתיקה. ממודיעין עבר המרד להרי גופנה שבדרום השומרון. סדרה של שמונה קרבות בשנים 160-166 לפנה"ס בין החשמונאים ליוונים הובילה בסופו של דבר לעצמאות יהודה.
האזור המתבקש לטיולים בסימן החג הינו דרום השומרון, צפון הר חברון וירושלים - זירת מרד החשמונאים, אך ניתן לצרף אליהם גם את מפעלי הבנייה של החשמונאים כמו גם "סיורי חנוכיות" בריכוזים חרדיים (בפרט בירושלים ובבני ברק).