הבדלים בין גרסאות בדף "ניסוי3"
מתוך iNature
(11 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
+ | שלום מה נשמע | ||
+ | |||
+ | ---- | ||
+ | היי | ||
+ | |||
+ | |||
<meta name="keywords" content="מוזיאון ראלי, מוזיאוני ראלי, מוזיאון בקיסריה, מוזיאונים בקיסריה"></meta> | <meta name="keywords" content="מוזיאון ראלי, מוזיאוני ראלי, מוזיאון בקיסריה, מוזיאונים בקיסריה"></meta> | ||
<meta name="description" content="מוזיאוני ראלי הם שני מוזיאונים מרשימים בקיסריה, הכניסה חינם."></meta> | <meta name="description" content="מוזיאוני ראלי הם שני מוזיאונים מרשימים בקיסריה, הכניסה חינם."></meta> | ||
+ | {{לבדיקה}} | ||
+ | <!------------ | ||
{{אטרקציה | {{אטרקציה | ||
|סקירה=מוזיאוני ראלי הם שני מוזיאונים מרשימים בקיסריה, הכניסה חינם. | |סקירה=מוזיאוני ראלי הם שני מוזיאונים מרשימים בקיסריה, הכניסה חינם. | ||
שורה 7: | שורה 15: | ||
|סוג אטרקציה=מוזיאון | |סוג אטרקציה=מוזיאון | ||
|אזור=השרון | |אזור=השרון | ||
− | |כתובת=קיסריה | + | |כתובת=שדרות רוטשילד, קיסריה |
− | |טלפון= | + | |טלפון=04-6360588 |
|קהל יעד=כל המשפחה | |קהל יעד=כל המשפחה | ||
|נגישות לנכים=נגיש | |נגישות לנכים=נגיש | ||
שורה 51: | שורה 59: | ||
הארי רקנאטי התחיל לאסוף יצירות אמנות עוד בשנת 1952 – בעיקר יצירות אירופאיות של זרם הפוסט אימפרסיוניזם, אקספרסיוניזם ומודרני, פיגורטיבי. מאוחר יותר, בשנות השמונים, ביחד עם רעייתו ד"ר מרטין רקנאטי, הוא הגיע לדרום ומרכז אמריקה ושם הם גילו אמנות נהדרת ששבתה את ליבם - אמנות עכשווית של אמנים לטינו-אמריקאים חיים. הבחירה שלהם היתה מבוססת על ערך שוק או מוניטין של האמנים. הם ראו לנגד עיניהם את העושר האמנותי הרב בכל אחת מהבחירות שלהם ולפי הקריטריונים ואמות המידה שלהם כיצד צריכה להיראות אמנות ומה מטרתה. לשם כך גם קבוע מעל דלת הכניסה שלט המכריז, לפי ציטטה של ניקולא פּוּסֵין: "מטרת האמנות – הנאה". וההנאה גדולה פי כמה כשאפשר להתחלק בה עם הציבור. ברצונו של הארי רקנאטי למשוך את עין הציבור בישראל לאופייה המיוחד של האדריכלות הספרדית המסורתית שבהשראתה נבנה המוזיאון ולאפשר לציבור בישראל להכיר את היצירות של האמנים הלטינו-אמריקאיים בני זמננו ואת סגנונותיהם. | הארי רקנאטי התחיל לאסוף יצירות אמנות עוד בשנת 1952 – בעיקר יצירות אירופאיות של זרם הפוסט אימפרסיוניזם, אקספרסיוניזם ומודרני, פיגורטיבי. מאוחר יותר, בשנות השמונים, ביחד עם רעייתו ד"ר מרטין רקנאטי, הוא הגיע לדרום ומרכז אמריקה ושם הם גילו אמנות נהדרת ששבתה את ליבם - אמנות עכשווית של אמנים לטינו-אמריקאים חיים. הבחירה שלהם היתה מבוססת על ערך שוק או מוניטין של האמנים. הם ראו לנגד עיניהם את העושר האמנותי הרב בכל אחת מהבחירות שלהם ולפי הקריטריונים ואמות המידה שלהם כיצד צריכה להיראות אמנות ומה מטרתה. לשם כך גם קבוע מעל דלת הכניסה שלט המכריז, לפי ציטטה של ניקולא פּוּסֵין: "מטרת האמנות – הנאה". וההנאה גדולה פי כמה כשאפשר להתחלק בה עם הציבור. ברצונו של הארי רקנאטי למשוך את עין הציבור בישראל לאופייה המיוחד של האדריכלות הספרדית המסורתית שבהשראתה נבנה המוזיאון ולאפשר לציבור בישראל להכיר את היצירות של האמנים הלטינו-אמריקאיים בני זמננו ואת סגנונותיהם. | ||
− | |||
עד לפני מספר שנים באירופה ובארצות הברית התייחסו אל האמנות הזאת בזלזול ובטענה שהם מהווים שעטנז של סגנונות וחיקויים. ברם, כשרואים ריכוז כל כך גדול של אמנות שהזרם הבולט בו הוא הסוריאליזם הלטינו אמריקאי-עכשווי עם מוטיבים פולקלוריסטים נאיביים והדגש הוא על הפיגורטיבי, ניתן להיווכח כי קיימת אמנות נהדרת של אמנים חיים, עכשוויים. אדרבא, בשנים האחרונות גילו את ייחודו של זרם זה שבו הן הכשרון והדמיון המתפרץ והחיוניות והצבעוניוּת מאפיינים אותו. פרץ של רגשות, צעקות חברתיות ופוליטיות מבוטאות על גבי הבד, החומר הפיסולי, תווים, מילים, כי גם במוסיקה, בספרות ובשירה חל אותו תהליך. הסוריאליזם הלטינו-אמריקאי המוצג כאן, מושפע גם מהתרבות הפְּרֶה קולומביאנית והכיבוש הספרדי כמו מההשפעות של האימפרסיוניזם הצרפתי –וזרמים אחרים באירופה. | עד לפני מספר שנים באירופה ובארצות הברית התייחסו אל האמנות הזאת בזלזול ובטענה שהם מהווים שעטנז של סגנונות וחיקויים. ברם, כשרואים ריכוז כל כך גדול של אמנות שהזרם הבולט בו הוא הסוריאליזם הלטינו אמריקאי-עכשווי עם מוטיבים פולקלוריסטים נאיביים והדגש הוא על הפיגורטיבי, ניתן להיווכח כי קיימת אמנות נהדרת של אמנים חיים, עכשוויים. אדרבא, בשנים האחרונות גילו את ייחודו של זרם זה שבו הן הכשרון והדמיון המתפרץ והחיוניות והצבעוניוּת מאפיינים אותו. פרץ של רגשות, צעקות חברתיות ופוליטיות מבוטאות על גבי הבד, החומר הפיסולי, תווים, מילים, כי גם במוסיקה, בספרות ובשירה חל אותו תהליך. הסוריאליזם הלטינו-אמריקאי המוצג כאן, מושפע גם מהתרבות הפְּרֶה קולומביאנית והכיבוש הספרדי כמו מההשפעות של האימפרסיוניזם הצרפתי –וזרמים אחרים באירופה. | ||
− | + | [[תמונה:ralli-museum4.jpg|left|250px]] | |
אולם מיוחד יועד לתערוכות מתחלפות. אחת לשנה, שנתיים, מחליפים באולם זה את התערוכה. התערוכות באולם זה כולן מהאוסף הפרטי ואין מציגים תערוכות חיצוניות. | אולם מיוחד יועד לתערוכות מתחלפות. אחת לשנה, שנתיים, מחליפים באולם זה את התערוכה. התערוכות באולם זה כולן מהאוסף הפרטי ואין מציגים תערוכות חיצוניות. | ||
באולם נוסף מוצגת תערוכה ארכיאולוגית "חלומו של הורדוס", המתארת את קיסריה לתקופותיה - הלניסטית, הרודיאנית, רומית, ביזאנטית, איסלמית וצלבנית. תערוכה זו הופקה בשנת 1984 על ידי ה"SMITHSONIAN INSTITUTE" והוצגה בארצות הברית וקנדה בין השנים 1988-1989. בתערוכה המקורית מתוארת גם העת החדשה, אך כאן בקיסריה אפשר לחוות אותה בטיול בשכונות קיסריה המודרנית. התערוכה מתארת את החיים בתקופות השונות ואת תהליך עבודתם של הארכיאולוגים ואופן תיעוד הממצאים. מעניינת במיוחד עבודת תיעוד הנמל ההרודיאני "סבסטוס" על פי תיאור מדויק של יוסף בן מתתיהו. בין המוצגים בתערוכה זו דגם של הנמל "סבסטוס" על פי הממצאים של הארכיאולוגים הימיים, בראשם ד"ר אבנר רבן ז"ל, אוצר התערוכה. תערוכה זו יכולה לשמש כמבוא או סיכום של טיול באתר העתיקות של קיסריה. | באולם נוסף מוצגת תערוכה ארכיאולוגית "חלומו של הורדוס", המתארת את קיסריה לתקופותיה - הלניסטית, הרודיאנית, רומית, ביזאנטית, איסלמית וצלבנית. תערוכה זו הופקה בשנת 1984 על ידי ה"SMITHSONIAN INSTITUTE" והוצגה בארצות הברית וקנדה בין השנים 1988-1989. בתערוכה המקורית מתוארת גם העת החדשה, אך כאן בקיסריה אפשר לחוות אותה בטיול בשכונות קיסריה המודרנית. התערוכה מתארת את החיים בתקופות השונות ואת תהליך עבודתם של הארכיאולוגים ואופן תיעוד הממצאים. מעניינת במיוחד עבודת תיעוד הנמל ההרודיאני "סבסטוס" על פי תיאור מדויק של יוסף בן מתתיהו. בין המוצגים בתערוכה זו דגם של הנמל "סבסטוס" על פי הממצאים של הארכיאולוגים הימיים, בראשם ד"ר אבנר רבן ז"ל, אוצר התערוכה. תערוכה זו יכולה לשמש כמבוא או סיכום של טיול באתר העתיקות של קיסריה. | ||
שורה 80: | שורה 87: | ||
* הכניסה למוזיאונים היא '''ללא תשלום''' - בחינם לכל הקהלים. | * הכניסה למוזיאונים היא '''ללא תשלום''' - בחינם לכל הקהלים. | ||
* המוזיאונים הם לחלוטין לא מסחריים וללא מטרות רווח. | * המוזיאונים הם לחלוטין לא מסחריים וללא מטרות רווח. | ||
+ | |||
+ | המוזיאונים פתוחים כל השבוע, '''מלבד ימים ראשון ורביעי''', בשעות 10:00-15:30. | ||
|הצעות טיול בסביבה= | |הצעות טיול בסביבה= | ||
שורה 109: | שורה 118: | ||
</td></tr></table> | </td></tr></table> | ||
}} | }} | ||
− | + | --------> | |
− | |||
− |
גרסה אחרונה מ־21:13, 20 באוגוסט 2018
שלום מה נשמע
היי
דף זה נמצא בעריכה. המידע שבו חלקי, וייתכן שחלו בו טעויות. אין להסתמך עליו לצורך טיול בשטח! |